Loading...

Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil

Loading...
Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil
link : Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil

Baca juga


Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil


KUANTAN - Isu pembinaan bangunan baharu SRJK (T) Ladang Jeram di sini yang tertangguh akan dibawa untuk perhatian Menteri Pendidikan, Dr Mazlee Malik bagi tindakan selanjutnya.

Ahli Parlimen Indera Mahkota, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, isu berkenaan juga termasuk mempertimbangkan cadangan menggantikan kontraktor yang kini berdepan kes di Mahkamah Tinggi selain tidak dapat meneruskan kerja-kerjanya.

Menurutnya, ekoran masalah itu, pembinaan bangunan baharu sekolah berkenaan  yang sepatutnya disiapkan November ini tergendala.

“Kita tidak boleh tunggu kerana projek itu perlu disegerakan. Jadi, cadangannya  tamatkan kontraktor itu dan ganti kontraktor baharu.

“Keadaan sekolah ini cukup daif kerana beroperasi dalam kontena yang diubahsuai jadi pembinaan baharu perlu disegerakan untuk keselesaan 45 murid dan guru,” katanya ketika ditemui di sini.

Saifuddin yang merupakan Menteri Luar berkata, pembinaan sekolah itu berdepan beberapa isu hingga tertangguh dan gagal disiapkan mengikut tarikh sepatutnya.

“Hasil perjumpaan saya bersama pihak sekolah, Persatuan Ibu bapa dan Guru (PIBG) serta pihak kontraktor semalam, masalah itu disebabkan kelewatan kerja tanah  ekoran masalah pemindahan hak milik dan status tanah berkenaan.

“Bagaimanapun isu itu sudah selesai dan kerja-kerja tanah sudah disiapkan namun timbul pula isu melibatkan kerja-kerja pembinaan,” katanya.

Katanya, masalah itu tidak melibatkan peruntukan kerana dananya sudah diluluskan pihak kementerian.

“Kemungkinan ia juga memerlukan penambahan peruntukan ekoran kelewatan ini. Jadi saya akan bawa isu ini kepada menteri berkaitan dan isu kos itu terserah atas pertimbangan kementerian pendidikan,” katanya.

Menurutnya, beliau sendiri bersimpati dengan nasib murid di sekolah berkenaan yang terpaksa belajar dalam keadaan tidak selesa.

“Selain ruang kelas dalam kontena, pihak sekolah juga ada membuat tambahan ruang namun keadaannya panas kerana beratap zink tanpa siling," katanya.

Beliau berkata, pihaknya turut meluluskan bantuan awal RM10,000 untuk kos membaiki kerosakan siling bilik darjah. #sumber


Demikianlah Artikel Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil

Sekianlah artikel Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2018/07/cadang-lantik-kontraktor-baru-siapkan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Cadang Lantik Kontraktor Baru Siapkan Bangunan SRJK Tamil"

Catat Ulasan

Loading...