Loading...

PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !

Loading...
PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !
link : PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !

Baca juga


PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !


ALOR SETAR: Kerajaan Pakatan Harapan akan menggunakan sistem tender terbuka dengan meluas dan telus bagi projek kerajaan terutama yang berskala besar agar setiap sen wang rakyat dapat dibelanja dengan baik, kata Menteri Kerja Raya, Baru Bian.

Ini kerana kerajaan membelanjakan lebih RM100 bilion setahun untuk perolehan melalui pelbagai projek dan kontrak dan ia adalah satu jumlah yang agak besar.

"Dengan jumlah yang begitu besar amat penting supaya tidak berlaku pembaziran dan menjadi kewajiban kerajaan untuk sentiasa memastikan wang ini dibelanjakan secara berhemah."

"Kerajaan Pakatan Harapan akan menambah baik sistem perolehan dan pemberian kontrak kerajaan demi memastikan ia lebih berdaya saing dan seterusnya menjana nilai yang terbaik untuk wang rakyat," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Pegawai Kanan Jabatan Kerja Raya di sini hari ini.

Dalam pada itu beliau berkata kementerian menyasarkan penggunaan sekurang-kurangnya Tahap 2 Building Material Information (BIM) pada tahun hadapan bagi projek kerajaan bernilai lebih RM100 juta sejajar dengan Program Transformasi Industri Pembinaan (CITP).

Pada masa ini tahap pelaksanaan projek kerajaan tertumpu kepada pemakaian Industrialised Building System (IBS) pada peringkat pembinaan namun masih kurang menggabungkan kedua-dua sistem itu dalam satu projek. #sumber


Demikianlah Artikel PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !

Sekianlah artikel PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2018/07/ph-akan-guna-sistem-tender-terbuka.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PH Akan Guna Sistem Tender Terbuka Untuk Projek Kerajaan !"

Catat Ulasan

Loading...