Loading...

Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin

Loading...
Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin
link : Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin

Baca juga


Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin


PUTRAJAYA - Balu kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Cradle Fund Sdn. Bhd., Samirah Muzaffar dibebaskan oleh Mahkamah Persekutuan di sini hari ini sementara menunggu perbicaraan kes bunuh yang dihadapinya.

Tertuduh, Samirah,44, dilihat meninggalkan pekarangan mahkamah bersama tiga individu dipercayai ahli keluarganya dengan menaiki kenderaan pelbagai guna jenis Volkswagen Sharan berwarna hitam kira-kira pukul 12.40 tengah ini tadi.

Bagaimanapun, usaha pemberita untuk menemui Samirah gagal apabila dia telah keluar melalui laluan lokap yang terletak di aras bawah mahkamah.

Terdahulu, dua individu yang juga dipercayai ahli keluarga tertuduh hadir ke Pejabat Pendaftar Mahkamah Persekutuan untuk urusan menyelesaikan urusan jamin dan dokumentasi kira-kira pukul 11.40 pagi.

Mereka dipercayai merupakan dua penjamin yang menjelaskan wang jaminan sebanyak RM500,000 yang ditetapkan oleh Mahkamah Persekutuan semalam.

Akhbar tempatan hari ini melaporkan, panel lima hakim yang diketuai oleh Tan Sri Azahar Mohamed membuat keputusan membenarkan Samirah diikat jamin sementara menunggu perbicaraan atas dakwaan membunuh suaminya, Nazrin Hassan.

Mahkamah turut menetapkan lima syarat terhadap Bekas eksekutif kanan Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) itu seperti dia perlu menyerahkan pasport kepada mahkamah, melaporkan diri kepada balai polis terdekat sekali dalam tempoh dua minggu.

Samirah juga perlu berada di dalam rumah dari pukul 6 petang hingga 8 pagi dan tidak boleh berada di sebarang tempat umum dan menghadiri sebarang majlis umum kecuali untuk tujuan keagamaan dan hal ehwal keluarga.

Selain itu, dia tidak boleh meninggalkan Kuala Lumpur dan Petaling Jaya tanpa kebenaran mahkamah.

Pada 12 Mac lalu, Samirah dan dua remaja berusia 14 dan 17 tahun didakwa atas pertuduhan membunuh Nazrin di kediaman mereka di Mutiara Damansara dekat Petaling Jaya, kira-kira pukul 11.30 malam pada 13 Jun hingga 4 pagi, 14 Jun tahun lalu. 

Bagaimanapun, kedua-dua remaja itu dibenarkan ikat jamin sebanyak RM50,000 dengan dua penjamin. 

Mahkamah turut menetapkan 21 Jun ini sebagai pengurusan kes, manakala 3 September depan sebagai tarikh perbicaraan. #sumber


Demikianlah Artikel Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin

Sekianlah artikel Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2019/05/cradle-fund-samirah-bebas-keluarganya.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Cradle Fund: Samirah Bebas, Keluarganya Membayar Ikat Jamin"

Catat Ulasan

Loading...