Loading...

Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !

Loading...
Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !
link : Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !

Baca juga


Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !


KUANTAN - Seorang pelanggan Telekom Malaysia (TM) hari ini meluahkan perasaan kecewa dengan tindakan syarikat terbabit yang masih mengenakan caj perkhidmatan terhadap talian internet Unifi yang sudah disekat.

Beliau yang terkejut apabila melihat bilnya berjumlah RM454.95 ketika mahu membuat bayaran secara online pagi ini. Bill tunggakan beliau setakat bulan Mac 2020 ialah RM297.00 sahaja.

Pelanggan yng tidak mahu dikenali itu terkilan kerana diketika kerajaan mengarahkan berbagai agensi kewangan dan pinjaman memberikan moratorium penagguhan bayaran selama tempoh tiga hingga enam bulan ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Fasa III sedang berjalan sekarang ini, tiba-tiba TM pula mengenakan caj terhadap perkhidmatan yang tidak digunakan (disekat).



"Saya baru saja cuba untuk membua bayaran tunggakan RM297 unuk membolehkan talian dibuka semula pagi ini, namun amat kecewa bila diarahkan membayar jumlah penu RM454.95 iaitu termasuk bil bulan April 2020 sebanyak RM157.94", katanya.

Beliau mendakwa sudah menjadi pelanggan TM sejak sekian lama, namun terkilan kerana masih dikenakan caj terhadap perhidmatan yang telah disekat, tambahan pula ketika semua pihak memberi kemudahan kepada pengguna untuk menangguhkan bayaran.

Sudahlah sebelum ini beberapa aduan telah dibuat kepada TM tentang talian telefon Unifi tidak pernah berfungsi sejak pemasangan. Beberapa kali aduan dibuat melalui hotline 103, namun hingga kini ia masih tidak dibetulkaan oleh pihak terbabit. 

"Saya harap, aa yang dialami ini tidak terjadi kepada pelangga yang lain. Ini bukan masanya bertindak zalim kepada pelanggan. Ini waktu wabak Covid-19 melanda seluruh negara dan dunia. Alangkah syarikat TV berbayar pun boleh memberi siaran percuma kepada pelanggan. Bahkan syarikat telco boleh beri data internet percuma 1GB setiap hari kepada pelanggan sepanjang PKP, TM pula boleh bertindak seperti ini", tambah beliau.

Apa pun beliau amatlah berharap, dapat dikecualikan daripada membayar bil pada bulan April kerana perkhidmatan langsung tidak digunakan akibat talian disekat oleh pihak terbabit. Malah beliau tidak teragak-agak untuk membuat aduan kepada KPDNKK terhadap perkara ini. #PDO


Demikianlah Artikel Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !

Sekianlah artikel Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/04/pelanggan-kecewa-tm-kenakan-caj-ketika.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pelanggan Kecewa TM Kenakan 'Caj' Ketika Talian Di Sekat !"

Catat Ulasan

Loading...