Loading...

Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !

Loading...
Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !
link : Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !

Baca juga


Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !


PEKAN - Calon bebas yang dilaporkan akan bertanding di Pilihanraya Kecil DUN Chini, Mohd Shukri Mohd Ramli hari ini menukilkan sebuah pantun azimat khas untuk para pengundi dan rakyat di kawasan itu.

Shukri yang juga seorang blogger di Pahang dengan nama cmk cucumatkilau itu berkata keputusan untuk bertanding lahir dari diri beliau sendiri dan tidak ada mana-mana pihak terutama parti-parti politik yang mempengaruhinya.

"Saya melihat situasi PRK Chini adalah slot terbaik untuk menguji kejayaan patuh SOP semasa pilihanraya seperti yang diperkenal oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Jika tiada pertandingan, bagaimana nak tahu keberkesanannya. Pasaraya pun buka, lagi ramai orang ke sana.. Janji patuhi SOP Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) yang sedang dilaksanakan sekarang ini. 

Beliau berterima kasih kepada Kerajaan Negeri Pahang dan Kerajaan Pusat yang telah turun padang bagi menyelesaikan beberapa isu tertunggak yang membelenggu rakyat Chini selama ini.

"Bebas beri mandat mengundi pilihan raya, baru rakyat dapat nikmat. Jika menang percuma kemeriahan dan segala habuan peruntukan pasti lambat turun. Rakyat Chini harus bersyukur dengan keputusan saya untuk bertanding di kawasan ini," katanya.

Di bawah ini pantun azimat yang dimuat naik di laman facebooknya cmk cucumatkilau hari ini. #pahangdaily

BEBAS BERI MANDAT !
RAKYAT DAPAT NIKMAT
(Dari Pulau Tawar Ke Tasik Chini)

AKU TAK HEBAT
AKU BUKAN KUAT

AKU ADA HASRAT
AKU ADA SEMANGAT
AKU PEGANG AMANAT

AKU BUKAN KOPORAT
AKU BUKAN KEPARAT

ADA ISU RAKYAT
AKU AKAN ANGKAT
AKU TAK KHIANAT
AKU TAK REMBAT

TASIK KIAN TENAT
HUTAN KENA KERAT

UNTUNG SIAPA DAPAT
RAKYAT  BOLEH LIHAT
AKU BUKAN MUSIBAT
AKU TIADA MUSLIHAT

ITULAH AZIMAT
ANGKAT DARJAT
ANGKAT MARTABAT

DEMI RAKYAT !!
AKU PEGANG ERAT

ITULAH NIAT !!
ITULAH HASRAT
YANG AKU SEMAT

HIDUP BERKAT
DAPAT RAHMAT
RAKYAT  SELAMAT

MENANG TAK DAPAT
KALAH ITU FIRASAT 

MASA KIAN SINGKAT
BILA DAH NAK DEKAT
BANYAK PROJEK BUAT

UNDI RAKYAT TEPAT
SUARA RAKYAT !!
SUARA KERAMAT !!

RAJA BERDAULAT
TETAP AKU TAAT

Salam Perjuangan:-
MOHD SHUKRI B MOHD
RAMLI @ JAMALUDDIN
(BLOGGER CUCUMATKILAU)

Like, Follow N Subscribe:-
Facebook #cmkCucumatkilau
Youtube #cmkmedia #cmkfm
Instagram *#cmk_cucumatkilau*
Twitter *#cmkcucumatkilau*
https://ift.tt/2B4clj3
https://ift.tt/2XUJ7Ml




Demikianlah Artikel Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !

Sekianlah artikel Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/06/calon-bebas-tujukan-pantun-azimat-khas.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Calon Bebas Tujukan 'Pantun Azimat' Khas Untuk Rakyat Chini !"

Catat Ulasan

Loading...