Loading...

Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !

Loading...
Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !
link : Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !

Baca juga


Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !


KUANTAN - Ingkar arahan SOP premis makanan. Sebuah restoran di Jalan Tun Ismail diarah tutup oleh Pejabat Kesihatan Kuantan selama tujuh hari. 

Bertindak atas maklumat awam, premis ini diserbu setelah risikan dibuat. Hasil daripada pemeriksaan mendapati pemilik gagal mengawal kehadiran pelanggan sehingga menimbulkan kesesakan. Manakala pelanggan tidak mengamalkan penjarakan sosial semasa menjamu selera.

Menurut Pegawai Kesihatan Persekitaran Ramli Alwi, premis ini diarah tutup di bawah Akta 342, Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988.

Beliau menasihatkan kepada pengusaha premis makanan supaya sentiasa mematuhi SOP yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan termasuk semua premis terutama dalam sektor peruncitan.

Menurut beliau lagi pemantauan dan pemeriksaan akan diteruskan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) bagi memastikan orang ramai dan pemilik premis mematuhi SOP yang ditetapkan oleh kerajaan. #sumber


Demikianlah Artikel Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !

Sekianlah artikel Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/06/gagal-patuhi-sop-kedai-mamak-di-tutup.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Gagal Patuhi SOP, Kedai Mamak Di Tutup Tujuh Hari Di Kuantan !"

Catat Ulasan

Loading...