Loading...

Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

Loading...
Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !
link : Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

Baca juga


Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

 


PUTRAJAYA: Kementerian Kesihatan hari ini melaporkan angka jangkitan baharu kembali melepasi 800, dengan majoriti kes penularan tempatan.

Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah berkata sebanyak 847 kes jangkitan baharu dilaporkan hari ini, dengan 842 daripadanya penularan tempatan.

Hisham berkata, Sabah terus mencatatkan kes harian tertinggi iaitu 578 kes, hasil usaha lebih ramai petugas kesihatan yang digerakkan untuk menjalankan saringan di lapangan.

“Selain Sabah, Selangor turut mencatatkan kes ke-2 tertinggi iaitu 132 kes diikuti Negeri Sembilan (38) termasuk 33 pelajar tahfiz di Senawang, Labuan (29) dan Kuala Lumpur (23),” katanya pada sidang media hari ini.

Mengenai kes jangkitan yang pulang dari Sabah, beliau berkata, sebanyak 11 kes dicatatkan hari ini menjadikan jumlah kes yang mempunyai sejarah perjalanan ke Sabah sejak 20 Sept sebanyak 465 kes.

Memperincikan kes import hari ini, katanya, 5 kes import berkenaan dilaporkan di Selangor membabitkan 4 kes dari India dan 1 kes dari Amerika Syarikat.

Sehingga kini, sebanyak 8,183 pesakit sedang dirawat menjadikan jumlah kumulatif kes positif setakat ini sebanyak 23,804 kes.

Sementara itu, sebanyak 90 kes sedang dirawat di unit rawatan rapi (ICU) di mana 29 kes memerlukan bantuan pernafasan manakala 486 kes pulih.

“Dukacita dimaklumkan terdapat pertambahan 5 kes kematian hari ini menjadikan jumlah kumulatif kes kematian Covid-19 di Malaysia adalah sebanyak 204 kes,” katanya. #sumber



Demikianlah Artikel Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

Sekianlah artikel Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/10/covid-19-sebanyak-847-kes-positif.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Covid-19: Sebanyak 847 Kes Positif Baharu Dan Lima Kematian Di Rekodkan Hari Ini !"

Catat Ulasan

Loading...