Loading...

PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

Loading...
PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)
link : PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

Baca juga


PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

 

KUANTAN - Sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 18 Mac lalu, hampir semua industri terjejas teruk akibat pandemik Covid-19, yang turut menyaksikan pendudukan tempatan kehilangan pekerjaan dan punca pendapatan.

Namun, bagi menyokong pertumbuhan semula ekonomi setempat dan membantu rakyat mengurangkan kos sara hidup, Pertubuhan Anak Kelahiran Pahang (PAKP) mengambil inisiatif mewujudkan Program Kad prihatin Pahang.

Menurut Pengarah Bahagian Pembangunan Masyarakat PAKP, Datuk Sri Zuhairi Ab Kadir, menerusi program itu, pihaknya memperkenalkan sistem keahlian kad diskaun pertama yang ditawarkan kepada warga pahang untuk berbelanja dari banyak tempat di seluruh negeri itu.

Beliau berkata, program itu mampu meningkatkan kuasa beli dan mengimbangi manfaat situasi menang-menang kepada pengguna dan peniaga.

“Kad diskaun ini merangkumi sembilan skop perkhidmatan dan produk terpilih iaitu perkhidmatan kerajaan, pengangkutan, pusat rekreasi dan sejarah, penginapan, pusat jualan makanan dan minuman, pusat beli-belah, peruncitan, sukan dan pendidikan.

“Pelanggan hanya perlu menunjukkan kad ini untuk menikmati pelbagai diskaun menarik dari 05% hingga 50% peratus yang ditawarkan oleh rakan niaga PAKP mengikut terma dan syarat ditetapkan,” katanya kepada media, hari ini yang turut  memaklumkan kos keseluruhan sistem kad itu bernilai RM2 juta akan dibangunkan oleh Trizure International Malaysia sdn bhd.

Zuhairi menjelaskan, sistem kad diskaun itu berbeza dengan mana-mana kad diskaun lain kerana PAKP turut menempatkan Perusahaan Kecil Sederhana (PKS) dan peniaga atas talian (online) untuk memberi banyak pilihan kepada pelanggan mendapatkan barangan keperluan harian.

Kemudahan itu, katanya, turut disediakan kepada pelanggan baharu untuk melihat kategori promosi dan pemasaran rakan niaga PAKP menerusi laman web www.pahang prihatincard.com

“Sejajar dengan slogan kami ‘Di Pahang, Segalanya Jimat’, dan kami meletakkan sasaran pengguna kad ini kepada kira-kira 500,000 orang sehingga pertengahan tahun hadapan, yang akan dijadikan pelanggan setia kepada rakan niaga PAKP.

“Sebagai permulaan, kami giat melakukan pendaftaran rakan niaga dan jumlah penyertaan akan bertambah dari semasa ke semasa sebelum kad diskaun diedarkan kepada ahli di negeri ini. #pahangdaily



Demikianlah Artikel PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

Sekianlah artikel PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/10/pakp-perkenal-kad-diskaun-prihatin.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PAKP Perkenal Kad Diskaun PRIHATIN PAHANG Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)"

Catat Ulasan

Loading...