Loading...

Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy'

Loading...
Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy' - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy'
link : Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy'

Baca juga


Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy'

KUALA LUMPUR -- Polis percaya satu sindiket memproses dadah dan jenayah kekerasan di sekitar Sungai Petani, Kedah, berjaya ditumpaskan susulan penahanan 26 lelaki termasuk ketua kumpulan mereka yang dikenali sebagai ‘Rusa Boy’ dalam operasi sejak sebulan lepas.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Huzir Mohamed berkata polis turut merampas 12,529 gram dadah pelbagai jenis dianggarkan bernilai RM112,525, dan menyita wang tunai RM22,000 serta dua kenderaan bernilai lebih RM100,000 dalam operasi berkenaan.

Beliau berkata ketua sindiket itu yang berumur 39 tahun bersama beberapa ahlinya pernah ditahan atas kesalahan di bawah Akta Dadah Berbahaya 1952 sebelum ini, dan ada juga beberapa ahli kumpulan itu yang pernah ditangkap serta dituduh di bawah Seksyen 130V Kanun Keseksaan kerana menggangotai 'Geng 35' di Sungai Petani.

“Mereka bagaimanapun dibebaskan dua tahun lepas kerana berlakunya pindaan dalam pertuduhan di Seksyen 43 Akta Pertubuhan 1966. Enam daripada ahli kumpulan itu telah dipenjara, sementara bakinya akan didakwa esok," katanya dalam sidang media khas di Ibu pejabat Polis Bukit Aman, di sini hari ini.

Huzir berkata semua suspek yang berumur antara 20 dan 39 tahun itu ditahan di Sungai Petani, dan polis masih berusaha mengesan lapan lagi suspek anggota kumpulan itu yang masih bebas. #sumber



Demikianlah Artikel Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy'

Sekianlah artikel Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy' dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/10/polis-percaya-berjaya-tumpaskan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Polis Percaya Berjaya Tumpaskan Sindiket Proses Dadah Dan Jenayah Geng 'Rusa Boy'"

Catat Ulasan

Loading...