Loading...

'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !

Loading...
'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !
link : 'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !

Baca juga


'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !

 

KUANTAN - Seorang lelaki dikhuatiri lemas selepas didakwa dihanyutkan arus deras Sungai Tanum semasa menuruni Gunung Tahan di Kuala Lipis, hari ini.

Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Azli Mohd Noor, berkata pihaknya dimaklumkan kejadian menimpa Haniff Harun, 47, dari Kampung Paloh Haji Daud di Kuala Terengganu itu pada jam 2.20 petang tadi.

"Mangsa difahamkan menyertai aktiviti mendaki bersama sembilan individu dengan dipandu arah masing-masing seorang malim gunung dan porter menggunakan laluan masuk di Merapoh.

"Pendakian bermula Jumaat lalu sebelum dijangka turun pada Selasa, namun mereka terpaksa berpatah balik ke Kuala Juram akibat cuaca buruk," katanya menerusi kenyataan hari ini.

Azli berkata, kumpulan itu perlu menyeberangi sungai selebar kira-kira 20 meter dalam perjalanan turun.

Katanya, operasi mencari dan menyelamat (SAR) diaktifkan petang tadi membabitkan polis serta bomba termasuk Pasukan Mencari dan Menyelamat di Gunung dan Gua (MOCSAR).

"Setakat ini hanya beg mangsa ditemukan berhampiran lokasi kejadian," katanya. #sumber



Demikianlah Artikel 'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !

Sekianlah artikel 'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/01/pendaki-dihanyutkan-arus-deras-sungai.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "'Pendaki' Dihanyutkan Arus Deras Sungai Tanum Ketika Turun Dari Gunung Tahan !"

Catat Ulasan

Loading...