Loading...

Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS

Loading...
Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS
link : Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS

Baca juga


Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS

 

KUANTAN: Seramai 2,317 mangsa daripada 706 keluarga ditempatkan di 22 pusat pemindahan sementara (PPS) di enam daerah, setakat jam 8 pagi ini.

Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri (JPBN) Pahang memaklumkan, enam daerah itu membabitkan Rompin, Temerloh, Maran, Pekan, Bera dan Jerantut.

Berbanding petang semalam, jumlah mangsa banjir membabitkan 2,271 orang daripada 691 keluarga di 23 PPS.

Berdasarkan rekod, Rompin merekodkan jumlah mangsa paling ramai dengan 1,905 orang, diikuti Temerloh (254 orang), Pekan (106 orang), manakala Bera, Maran dan Jerantut, masing-masing merekodkan seramai 29 orang, 13 orang dan 10 orang.

Sementara itu, empat sungai di Pahang merekodkan bacaan melepasi paras bahaya setakat jam 8 pagi ini.

Sungai berkenaan ialah Sungai Keratong di Jambatan Bahau, Keratong di Rompin; Sungai Pahang di Paloh Hinai, Pekan; Sungai Pahang di Lubuk Paku, Maran dan Sungai Triang di Bera.

Sungai Jempol di Rancangan Felda Jengka, Maran; Sungai Bera di Jambatan Sungai Bera, Bera dan Sungai Lipis di Batu Malim, Raub pula melepasi paras amaran.

Paras air di enam sungai yang melepasi paras waspada ialah di Sungai Belat di Seri Damai dan Sungai Lepar di Jambatan Gelugor, Kuantan.

Selain itu di Sungai Pahang di Kampung Chenor, Maran; Sungai Pahang di Waterfront, Bera; Sungai Pahang di Lubuk Pasu dan Sungai Semantan di Jambatan Keretapi, Mentakab di Temerloh. #sumber



Demikianlah Artikel Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS

Sekianlah artikel Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/03/jumlah-mangsa-banjir-negeri-pahang-kini.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jumlah Mangsa Banjir Negeri Pahang Kini Meningkat, 2317 Di Tempatkan Di 22 PPS"

Catat Ulasan

Loading...