Loading...

Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !

Loading...
Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !
link : Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !

Baca juga


Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !

 

KUANTAN - Kelibat gajah dipercayai sesat yang muncul berhampiran Taman Pandan Damai dekat Jalan Pintasan Kuantan-Pelabuhan, dekat sini petang tadi mengejutkan hampir 500 penghuni taman perumahan itu.

Kehadiran gajah itu disedari penduduk taman berkenaan kira-kira jam 5.00 petang.

Video gajah terbabit kemudiannya tersebar melalui media sosial Facebook selain dikongsi melalui aplikasi WhatsApp oleh penduduk sekitar Kuantan.

Bimbang dengan situasi itu, penduduk taman berkenaan bertindak menghubungi pihak polis dan Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) bagi memaklumkan mengenai kemunculan haiwan itu.

Sekitar jam 6.00 petang, sekumpulan pegawai dan anggota polis bersama kakitangan PERHILITAN Pahang sudah berada di lokasi penemuan gajah berkenaan untuk tindakan lanjut.

Pengarah PERHILITAN Pahang, Rozidan Md Daud ketika dihubungi mengesahkan berita yang tersebar berkaitan kehadiran gajah berhampiran taman perumahan itu.

"Berita mengenai (kemunculan) gajah di situ adalah benar dan usaha sedang dilakukan untuk merantai kaki haiwan itu sebelum boleh dipindahkan ke tempat lain," katanya ringkas.

Difahamkan gajah berkenaan sudah berada di kawasan terbabit kira-kira seminggu lalu berdasarkan keadaan tanah sekitar haiwan itu ditemui. #sumber



Demikianlah Artikel Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !

Sekianlah artikel Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/03/penduduk-gempar-gajah-sesat-muncul-di.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Penduduk Gempar, 'Gajah Sesat' Muncul Di Kawasan Taman Perumahan Mereka !"

Catat Ulasan

Loading...