Loading...

Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia

Loading...
Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia
link : Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia

Baca juga


Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia

KUALA LIPIS: Rata-rata warga Lipis yang ditemui menyatakan rasa genbira dan bangga apabila tiga orang anak jatinya kini menjadi pemimpin besar dalam UMNO.

Mereka ialah Dato' Sri Hj Wan Rosdy Wan Ismail (Naib Presiden), Datuk Seri Abd Fattah Abdullah (Timbalan Pengerusi Tetap) dan Dato' Sri Hj Abdul Rahman Mohamad (Ahli Majlis Kerja Tertinggi).

Ketiga-tiga pemimpin terbabit menang pada pemilihan UMNO baru-baru ini. Wan Rosdy mendapat undi sebanyak 52,202 Abd Fattah pula mendapat 48,017 undi. Sementara Abdul Rahman mendapat undi 40,081 untuk berada ditangga ke-15 daripada 25 calon MKT yang terpilih.

"Kami sangat teruja apabila ada tiga pemimpin UMNO yang berasal dari Lipis kini berada disaf kepimpinan tertinggi UMNO Malaysia. Ini satu penghormatan tinggi kepada warga Lipis secara keseluruhannya. Selamat menjalankan tugas buat ketia-tiga pemimpin," kata seorang perwakilan UMNO Lipis yang ditemui disini hari ini.

Hanya Wan Rosdy tidak terlibat dengan UMNO Bahagian Lipis. Beliau menang tanpa bertanding sebagai Ketua UMNO Bahagian Cameron Highlands. 

Sementara Abdul Rahman dan Abd Fattah yang mewakili UMNO Bahagian Lipis. Abdul Rahman juga merulakan Ahli Parlimen Lipis dan kini menjadi Timbalan Menteri Kerjaya di bawah Kerajaan Perpaduan. 

Sementara itu, Wan Rosdy kekal sebagai Menteri Besar Pahang selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 lalu. Manakala Abd Fatah biar pun bergerak aktif residen Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Bhd (ANGKASA).

"Warga Lipis bertuah mempunyai tiga pemimpin hebat seperti Wan Rosdy, Abdul Rahman dan Abd Fattah. Moga ia dapat memberi semangat kepada generasi muda selepas ini. Anak Lipis boleh," kata seorang lagi perwakilan UMNO.

Moga Daerah Lipis terus maju jaya dan membangun hendaknya selepas ini. Bukan senang mempunyai tiga anak jati untuk berada dibarisan hadapan parti keramat orang Melayu itu sebenarnya. #PDO



Demikianlah Artikel Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia

Sekianlah artikel Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/03/syabas-tiga-anak-jati-lipis-kini-di.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Syabas: Tiga 'Anak Jati Lipis' Kini Di Pilih Sebagai Saf Kepimpinan UMNO Malaysia"

Catat Ulasan

Loading...