Loading...

Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang

Loading...
Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang
link : Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang

Baca juga


Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang

KUANTAN: Polis menyiasat penjualan pin bintang dan lencana darjah kebesaran Pahang yang membawa gelaran “Datuk” yang dikesan melalui sebuah platform e-dagang.

Ketua Polis Pahang, Datuk Yahaya Othman berkata siasatan awal yang dilancarkan selepas pihaknya menerima laporan kemarin mendapati satu set pin itu dijual pada harga RM1,265.

Beliau berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 3(1)(c) Enakmen Lambang, Gelaran atau Anugerah (Mencegah Penggunaan Tidak Wajar) Pahang 2017.

“Mengikut seksyen ini, tiada seorang pun boleh kecuali dengan kebenaran bertulis daripada Sultan Pahang menjual, mempamer atau memiliki untuk dijual apa-apa lambang atau gelaran,” katanya pada sidang media di sini menurut Berita Harian.

Tangkap layar penjualan pin ‘Datuk’ Pahang di sebuah platform e-dagang.

Beliau turut menjelaskan Seksyen 3(1)(d) Enakmen Lambang Gelaran atau Anugerah (Mencegah Penggunaan Tidak Wajar) Pahang 2017 turut melarang individu memasang atau memaparkan lambang atau emblem darjah kebesaran negeri Pahang pada mana-mana bahagian kenderaan mereka tanpa kebenaran.

“Mana-mana individu yang disabitkan bagi kedua-dua kesalahan berkenaan boleh dikenakan hukuman denda di antara RM250,000 hingga RM500,000 atau penjara maksimum lima tahun,” katanya. #sumber



Demikianlah Artikel Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang

Sekianlah artikel Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/07/polis-akan-siasat-penjualan-pin-bintang.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Polis Akan 'Siasat' Penjualan Pin Bintang, Lencana Darjah Kebesaran Datuk Pahang"

Catat Ulasan

Loading...