Loading...

Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang

Loading...
Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang
link : Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang

Baca juga


Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang


KUANTAN: Kerajaan Negeri Pahang akan melakukan penstrukturan syarikat Pengurusan Air Pahang Berhad (PAIP) menjelang hujung tahun ini dalam usaha untuk mengurangkan hutang dengan kerajaan persekutuan berjumlah RM3.2 billion.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Muhammad Safian Ismail berkata, penstrukturan semula syarikat bekalan air negeri itu akan membolehkan hutang RM2.2 bilion dari jumjlah tersebut dengan Kerajaan Pusat dilupuskan dan bertukar status sebagai geran atau peruntukan.

"Kita (kerajaan negeri) tiada masalah hendak membayarnya kerana daripada jumlah itu RM2.2 bilion adalah bayaran berkaitan bekalan air dan apabila penstrukturan semula dilakukan, ia akan dilupuskan."

"Saya diberi tanggungjawab untuk mengetuai rundingan dengan Kerajaan Pusat dan penstrukturan semula PAIP mungkin dapat muktamadkan menjelang penghujung tahun ini," katanya di sini.

Mengulas lanjut, Muhammad Safian berkata, baki RM 1 bilion hutang berkenaan akan diselesaikan secara berperingkat termasuk menerusi proses rundingan dengan Kerajaan Pusat bagi melupuskan sebilangan daripadanya atas beberapa faktor.

"Baki hutang itu adalah perlaksanakan projek perumahan awam kos rendah dan ramai tidak membayarnya," katanya. #sumber


Demikianlah Artikel Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang

Sekianlah artikel Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2018/07/kerajaan-pahang-struktur-semula-paip.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kerajaan Pahang Struktur Semula PAIP Bagi Kurangkan Hutang"

Catat Ulasan

Loading...