Loading...

SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara

Loading...
SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara
link : SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara

Baca juga


SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara


KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kini sedang mengumpul bukti dari luar negara bagi melengkapkan siasatan berkenaan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Shukri Abdull berkata, siasatan tersebut melibatkan proses pengumpulan bukti sebanyak 50 peratus di dalam negara dan 50 peratus dari luar negara.

“Siasatan melibatkan bukti dari dalam negara dah hampir selesai, selepas ini kita akan lihat pula dari luar negara bagi melengkapkan keseluruhan siasatan tersebut.

“Kita sentiasa agresif untuk menjalankan siasatan bagi membasmi rasuah dan menahan individu yang didapati bersalah dalam melakukan rasuah,” katanya pada sidang akhbar selepas Majlis Penutup Program Walk Stop Talk: Six Hours Quarter Millions Messages di Dataran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur di sini hari ini.

Turut hadir, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Menteri Wilayah, Khalid Abd. Samad dan juga Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki.

Ketika ditanya berkenaan tindakan Datuk Seri Najib Tun Razak memfailkan saman sivil terhadap tiga penyiasat tertinggi 1MDB termasuk dirinya, beliau enggan mengulas lanjut dan hanya berkata, ‘samanlah, saya terima, biar mahkamah menentukannya’. #sumber


Demikianlah Artikel SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara

Sekianlah artikel SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2018/07/sprm-kumpulkan-bukti-berkaitan-kes-1mdb.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SPRM Kumpulkan Bukti Berkaitan Kes 1MDB Dari Luar Negara"

Catat Ulasan

Loading...