Loading...

PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !

Loading...
PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !
link : PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !

Baca juga


PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !


ALOR SETAR - PAS menyokong sebarang tindakan dilakukan terhadap bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sekiranya bekas Presiden UMNO itu benar-benar terlibat dalam kes penyelewengan membabitkan dana 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

Mursyidul Am PAS, Hashim Jasin berkata, parti itu berpegang kepada konsep menyokong yang benar dan menentang pihak yang mungkar.

Menurutnya, sekiranya Najib berjaya dikaitkan dengan kes berkenaan dan didapati bersalah melakukan pelbagai kesalahan berkaitan, PAS menyokong tindakan kerajaan Pakatan Harapan (Harapan) meneruskan pendakwaan itu.

“Jika ia dikatakan mungkar, maka pendirian PAS adalah menyokong tindakan yang dikenakan ke atas Najib.Sekiranya dibuktikan Najib atau sesiapa sahaja bersalah dalam kes itu, kita sokong tindakan yang diambil terhadap mereka,” katanya.

Pada 4 Julai lalu, Najib didakwa di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas tiga pertuduhan pecah amanah dan satu pertuduhan salah guna kuasa membabitkan wang berjumlah RM42 juta.

Mengulas solat hajat yang diadakan UMNO di seluruh negeri untuk mendoakan keselamatan dan keadilan kepada Najib, Hashim berkata, PAS tidak akan bersama dalam penganjuran solat hajat itu walaupun sebelum ini pernah menjalin kerjasama dalam beberapa misi kemanusiaan.

“Difahamkan Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menolak untuk adakan solat hajat bagi mendoakan kemenangan Najib dalam kes itu.

"Jika betul beliau bersalah, kita tidak akan adakan sebarang solat hajat bagi membolehkan beliau terlepas daripada balasan atas kesalahan dilakukan beliau,” katanya. #sumber


Demikianlah Artikel PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !

Sekianlah artikel PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2018/07/pas-sokong-tindakan-di-kenakan-jika.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PAS Sokong Tindakan Di Kenakan Jika Najib Terbukti Bersalah !"

Catat Ulasan

Loading...