Loading...

Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong

Loading...
Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong
link : Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong

Baca juga


Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong


RAUB - Peluang berbuka puasa bersama Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menjadi kenangan tersendiri buat warga emas Raub, Mahayuddin Abdullah yang jelas tidak berhenti tersenyum apabila diminta 'bercerita' mengenainya. 

Mahayuddin, 66, yang berasal dari Kampung Gali di sini berkata dia dan rakannya Mat Soad Duhsan, 65, bertolak dari rumah mereka seawal jam 4 petang, kerana perlu 'menumpang kereta orang' untuk ke majlis yang diadakan di Masjid Sultan Abu Bakar di sini. 

"Bukan senang untuk berbuka puasa dengan Sultan... dahulu semasa muda, kami pernah juga menghadiri majlis berbuka puasa dengan Almarhum Sultan Ahmad Shah Al-Musta'in Billah (ayahanda kepada Sultan Abdullah). Seronok bila tradisi ini diteruskan. Kami dapat tahu (tentang majlis ini) daripada orang kampung. 

"Sultan Abdullah benar-benar menurun sifat Almarhum Sultan Ahmad Shah. Kami sengaja berdiri di laluan masuk khemah makan dengan harapan dapat bersalaman dengan Sultan Abdullah. Cara baginda menegur, memang sama dengan cara ayahandanya bila bertemu rakyat," katanya kepada Bernama di sini hari ini. 

Terdahulu, Sultan Abdullah berkenan mencemar duli untuk berbuka puasa bersama-sama hampir 3,000 penduduk Raub di masjid itu, yang turut dihadiri Tengku Puteri Seri Teja Pahang, Tengku Datuk Muhaini Sultan Ahmad Shah; Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail; Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman dan ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dong, Datuk Seri Shahiruddin Ab Moin.  #sumber


Demikianlah Artikel Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong

Sekianlah artikel Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2019/06/rakyat-raub-teruja-dapat-peluang-buka.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Rakyat Raub Teruja Dapat Peluang Buka Puasa Bersama Agong"

Catat Ulasan

Loading...