Loading...

UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus

Loading...
UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus
link : UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus

Baca juga


UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus


PEKAN - Universiti Malaysia Pahang (UMP) mengekalkan kadar kebolehpasaran graduannya sebanyak 96 peratus tahun ini, sama seperti tahun lepas.

Naib Canselor UMP Prof Ir Dr Wan Azhar Wan Yusoff berkata peratusan tersebut merupakan antara pencapaian tertinggi universiti di negara ini dan pihaknya komited untuk mengekalkan rekod tersebut.

"Kerjasama erat antara UMP dan pemain industri memainkan peranan penting dalam memastikan peningkatan peratusan kebolehpasaran graduan universiti ini dan terus kekal cemerlang.

"Ia turut menjadi pendorong kepada pihak universiti untuk mengekalkan momentum peningkatan kebolehpasaran graduan pada masa depan," katanya semasa berucap pada Majlis Sambutan Aidilfitri peringkat UMP dan Jasamu Dikenang di kampus UMP Pekan di sini, hari ini.

Turut hadir Pengerusi Lembaga Pengarah UMP Datuk Seri Ibrahim Ahmad.

Sementara itu, Wan Azhar berkata inisiatif yang dilaksanakan bagi mencapai sasaran sebelum ini akan dipergiatkan melalui kerjasama strategik dengan pelbagai pihak industri dalam aspek penawaran kerja selain penganjuran karnival kerjaya.

"Ia menjadi platform terbaik pelajar untuk menilai dan merebut peluang kerja yang disediakan selepas menamatkan pengajian. Mereka juga dilatih dengan kemahiran untuk bergelar usahawan supaya mampu mencipta kerjaya dan membantu orang lain," katanya. #sumber


Demikianlah Artikel UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus

Sekianlah artikel UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2019/06/ump-kekalkan-kadar-kebolehpasaran.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "UMP Kekalkan Kadar Kebolehpasaran Graduannya 96 Peratus"

Catat Ulasan

Loading...