Loading...

PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun

Loading...
PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun
link : PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun

Baca juga


PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun


PONTIAN - UMNO tidak memandang mudah sebarang saingan yang bakal wujud pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini, walaupun kawasan itu adalah kubu kuat parti berkenaan, kata Setiausaha agungnya Datuk Seri Ahmad Maslan.

“Memang kubu UMNO tetapi kami tidak pandang mudah, akan bertanding betul-betul dan berlawan juga walaupun nanti, mungkin ada calon bebas.

“Soal calon, kami serahkan kepada kebijaksanaan parti namun yang pasti kita akan letakkan calon terbaik,” katanya sambil memaklumkan UMNO akan memperkenalkan calon pada 18 Jun ini di Pejabat UMNO Bahagian Pekan. 

PRK Chini yang ditetapkan pada 4 Julai diadakan susulan kematian penyandangnya, Datuk Seri Abu Bakar Harun yang meninggal dunia akibat serangan jantung pada 7 Mei lepas.

Pada Pilihan Raya Umum ke-14, beliau yang juga calon Barisan Nasional memenangi kerusi berkenaan dalam saingan tiga penjuru dengan majoriti 7,675 undi. 

PRK ini adalah pilihan raya yang pertama dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan bermula 18 Mac ekoran penularan pandemik COVID-19.  #sumber


Demikianlah Artikel PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun

Sekianlah artikel PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/06/prk-chini-umno-tak-anggap-mudah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PRK Chini: UMNO Tak Anggap Mudah, Perkenal Calon 18 Jun"

Catat Ulasan

Loading...