Loading...

Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

Loading...
Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !
link : Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

Baca juga


Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

 

PUTRAJAYA - Sebanyak 862 kes baharu dilaporkan membabitkan 860 kes penularan tempatan dan dua kes import yang mendapat jangkitan dari luar negara.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, berkata ini menjadikan jumlah kumulatif kes COVID-19 di negara ini sebanyak 22,225 kes dengan 7,681 kes aktif.

Katanya, Sabah kekal mencatatkan pertambahan kes tinggi hari ini iaitu 673 kes atau 78.1 peratus daripada jumlah kes baharu yang dilaporkan hari ini.

"Selain Sabah, sebanyak 235 kes atau 27.3 peratus pada hari ini adalah daripada Kluster Penjara Kepayan dan Kluster Tembok. Kes-kes ini sememangnya terasing di dalam penjara dan tidak menjangkiti masyarakat.

"Selangor turut mencatatkan pertambahan sebanyak 132 kes dan daripada jumlah berkenaan 84 kes dikesan daripada kluster sedia ada termasuk lapan dari kluster yang mempunyai sejarah perjalanan pulang dari Sabah," katanya dalam sidang media harian COVID-19, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Dr Noor Hisham turut memaklumkan terdapat 634 kes sembuh dilaporkan menjadikan jumlah kumulatif kes sembuh di negara ini sebanyak 14,351 kes atau 64.6 peratus daripada jumlah keseluruhan kes. #sumber



Demikianlah Artikel Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !

Sekianlah artikel Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/10/covid-19-sebanyak-862-kes-positif.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Covid-19: Sebanyak 862 Kes Positif Baharu Dan Tiga Kematian Di Rekodkan Hari Ini !"

Catat Ulasan

Loading...