Loading...

Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !

Loading...
Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !
link : Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !

Baca juga


Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !

 

KUANTAN - Kerajaan Negeri Pahang mengeluarkan notis awam menyenaraikan 29 nama`Datuk' dan 'Datuk Seri' palsu susulan pemalsuan senarai nama penerima pingat daripada Sultan Pahang.

Notis awam itu menyenaraikan 29 nama individu terbabit yang tiada dalam senarai penerima Darjah Kebesaran Negeri Pahang Darul Makmur.

Ia berkaitan dengan kes pemalsuan senarai nama penerima pingat yang membawa gelaran Datuk dan Datuk Seri, sebelum ini.

Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang, Datuk Seri Dr Sallehuddin Ishak, berkata pihaknya setakat ini hanya mengeluarkan notis awam berkenaan dan tiada tindakan lain.


Terdahulu, dua bekas kakitangan Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) Pahang dihadapkan ke Mahkamah Sesyen, di sini, pada 28 Disember lalu, atas pertuduhan mengubah suai kandungan laman sesawang sistem pengurusan darjah kebesaran dan pingat negeri Pahang tanpa kebenaran, dua tahun lalu.

Kedua-dua lelaki berusia 30 tahun dan 36 tahun itu didakwa tanpa kuasa menggunakan nombor pengenalan mereka untuk memasukkan sejumlah nama individu ke dalam laman sesawang sistem pengurusan darjah kebesaran dan pingat negeri Pahang sebagai penerima pingat Datuk dan Datuk Seri daripada Sultan Pahang sedangkan individu terbabit tidak disenaraikan untuk menerima anugerah berkenaan.

Kedua-dua tertuduh dibenarkan diikat jamin RM5,000 bagi setiap pertuduhan dan kes terbabit akan disebut semula pada 13 Februari depan. #sumber



Demikianlah Artikel Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !

Sekianlah artikel Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/01/kerajaan-negeri-pahang-pamer-senarai-29.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kerajaan Negeri Pahang 'Pamer" Senarai 29 Nama `Datuk' Dan 'Datuk Seri' Palsu !"

Catat Ulasan

Loading...