Loading...

Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !

Loading...
Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !
link : Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !

Baca juga


Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !

KUALA LUMPUR - Masalah penduduk di kawasan Temerloh yang sering menghadapi gangguan bekalan air mendapat perhatian Ahli Parlimen Temerloh, Ustazah Salamiah Mohd Nor, yang membangkitkan isu itu di Dewan Rakyat.

Beliau meminta Kementerian Sumber Asli, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim (NRECC) memberi penjelasan mengenai status peruntukan RM100 juta bagi pembinaan loji bekalan air baharu di Mempateh, Lanchang.

“Nyatakan status peruntukan RM100 juta yang telah diluluskan oleh Kerajaan Pusat bagi membina loji bekalan air baharu di Mempateh, Lanchang,” katanya ketika mengemukakan soalan tambahan ketika sesi pertanyaan-pertanyaan bagi jawab lisan, semalam.

Menteri NRECC, Nik Nazmi Nik Ahmad, ketika menjawab persoalan itu memberitahu bahawa peruntukan yang ada mampu memenuhi keperluan penduduk di Parlimen Temerloh.

“Namun sekiranya ada permintaan lain untuk projek bekalan air, Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) telah disediakan peruntukan sebanyak RM802 juta.

“Peruntukan tersebut belum diguna pakai sejak 2021 dan diluluskan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) serta boleh digunakan oleh Pengurusan Air Pahang Berhad (PAIP),” katanya.

Peruntukan RM100 juta bagi membina loji itu diluluskan oleh Perdana Menteri sebelum ini,  Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob sejak 1 Januari 2022.

Namun masalah gangguan bekalan air masih berlaku, terutama di beberapa kawasan seperti di Belengu, Taman Saga, Taman Sri Layang, Bandar Lanchang dan Kampung Sempadan.

Keadaan itu bertambah teruk apabila penduduk terpaksa berdepan gangguan bekalan air antara lima hingga tujuh hari jika ia berlaku. #sumber



Demikianlah Artikel Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !

Sekianlah artikel Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/02/masalah-bekalan-air-di-temerloh-dapat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Masalah Bekalan Air Di Temerloh Dapat Perhatian, Di Angkat Ke Dewan Rakyat !"

Catat Ulasan

Loading...