Loading...

Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius

Loading...
Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius
link : Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius

Baca juga


Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius

PETALING JAYA:  Jabatan Meteorologi (MetMalaysia) mengeluarkan amaran cuaca panas pada tahap dua iaitu amaran gelombang haba di beberapa daerah di  Pahang yang melibatkan Jerantut, Raub, Temerloh dan Maran serta Jeli dan Gua Musang di Kelantan.

MetMalaysia dalam kenyataannya berkata, amaran gelombang haba ini dijangka berlarutan di daerah-daerah tersebut sehingga Jumaat dengan suhu maksimum harian antara 37 hingga 40 darjah Celsius.

“Dalam pada itu, cuaca panas dengan suhu maksimum harian antara 35 hingga 37 darjah Celsius juga masih berlaku di kebanyakan tempat di Semenanjung dan dijangka berlarutan selama tiga hari berturut-turut.

“Cuaca panas dengan suhu tidak melebihi 37 darjah Celsius itu dijangka berlaku di keseluruhan negeri Pahang kecuali Kuantan dan Tanah Tinggi Cameron serta daerah Pasir Mas, Pasir Puteh dan Kuala Krai di Kelantan,” ujar MetMalaysia.

Sementara itu, cuaca panas yang sama juga berlaku di bahagian utara Semenanjung melibatkan keseluruhan negeri Perlis, Kedah (Kubang Pasu, Padang Terap, Sik, Kota Setar, Pendang dan Baling), dan Perak (Hulu Perak dan Kuala Kangsar).

“Turut sama terjejas dengan suhu maksimum harian tidak melebihi 37 darjah Celsius itu ialah Jelebu dan Tampin di Negeri Sembilan serta Muar dan Segamat di Johor,” ujarnya.

Tambah MetMalaysia, daerah Mukah dan Limbang di Sarawak serta Tenom, Tuaran, Kota Belud dan Kota Marudu di Sabah juga turut terkesan dengan amaran cuaca panas pada tahap satu itu. #sumber



Demikianlah Artikel Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius

Sekianlah artikel Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2024/04/gelombang-haba-tahap-dua-terus-melanda.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Gelombang Haba Tahap Dua Terus Melanda Pahang, Suhu Boleh Mencecah 40 Darjah Celsius"

Catat Ulasan

Loading...