Loading...

Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang

Loading...
Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang
link : Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang

Baca juga


Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang

KUANTAN: Kerajaan Negeri Pahang menjunjung titah Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang mengingatkan umat Islam di negeri ini agar menghindari ajaran sesat dengan berpegang teguh kepada akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Menteri Besar, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail berkata, sehubungan itu, kerajaan negeri akan sentiasa memantau sebarang bentuk ajaran yang mencurigakan atau ajaran sesat di negeri ini.

Menurutnya, langkah itu bagi memastikan perkara tersebut dapat ditangani dengan sebaiknya sekiranya berlaku.

"Ia juga bagi memastikan kesucian akidah umat Islam di negeri ini terus terpelihara.

"Rakyat di negeri ini juga dinasihatkan agar sentiasa berwaspada dan berpegang teguh pada kebenaran serta nilai-nilai benar bersandarkan manhaj Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diikuti selama ini," katanya melalui kenyataan pada Jumaat.

Wan Rosdy bimbang ajaran sesat seperti fahaman khawarij, takfiri, syiah dan sebagainya akan mempengaruhi pemikiran serta tingkah laku selain membawa perpecahan dalam masyarakat sekiranya tidak dibendung.

"Sebagai masyarakat yang berpendidikan agama, kita tidak boleh membiarkan diri terperangkap dalam jaringan ajaran sesat.

"Sekiranya terdapat sebarang kekeliruan serta ajaran yang bercanggah dengan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah, ia perlu dirujuk kepada ahli-ahli agama yang bertauliah dan berautoriti," ujarnya. #sumber



Demikianlah Artikel Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang

Sekianlah artikel Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2024/04/wan-rosdy-usaha-menghindari-ajaran.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Wan Rosdy: Usaha Menghindari Ajaran Sesat, Kerajaan Negeri Menjunjung Titah Sultan Pahang"

Catat Ulasan

Loading...