Loading...

SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU)

Loading...
SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU) - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU)
link : SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU)

Baca juga


SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU)

KUANTAN: Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (SWCorp) Pahang meminta pengguna jalan raya yang melalui Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU) supaya tidak membuang sampah ketika singgah berehat di tepi lebuh raya itu.

Pengarahnya, Sharudin Hamid berkata perbuatan itu boleh mengundang risiko kepada pengguna jalan raya terutama penunggang motosikal apabila sampah terutama tin minuman bertaburan di jalan raya.

Ketiadaan kemudahan hentian rehat dan rawat (R&R) di LTU bukannya alasan untuk melakukan perbuatan terbabit kerana ia memberikan gambaran tidak baik mengenai sikap segelintir pengguna jalan raya.

"Sepatutnya sampah yang ingin dibuang itu disimpan dalam kenderaan dengan menyediakan plastik atau tong sampah kecil dan apabila tiba di destinasi yang mempunyai kemudahan tong sampah, boleh membuangnya," katanya dihubungi hari ini.

Beliau berkata, SWCorp menerima aduan sampah yang dibuang di lebuh raya itu dan mengharapkan kejadian seperti itu tidak berlaku lagi.

Katanya, papan tanda peringatan akan dipasang untuk memastikan pengguna jalan raya tidak buang sampah sesuka hati.

"SWCorpd bersama beberapa pihak termasuk Jabatan kerja Raya, Roadare dan pihak berkuasa tempatan (PBT) berusaha untuk mencari jalan penyelesaian memberi kesedaran kepada pengguna jalan raya supaya tidak membuang sampah," katanya. #sumber




Demikianlah Artikel SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU)

Sekianlah artikel SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU) dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2024/04/swcorp-minta-pengguna-jalan-raya-tidak.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SWCorp Minta Pengguna Jalan Raya Tidak Buang Sampah Di Lebuhraya Lingkaran Tengah Utama (LTU)"

Catat Ulasan

Loading...