Loading...

Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !

Loading...
Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !
link : Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !

Baca juga


Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !


KUANTAN - Perlombongan bauksit perlu ada garis panduan khusus supaya tidak lagi berlaku pencemaran dan kerosakan sumber asli.

Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh berkata, garis panduan terbabit perlu bermula daripada proses mengorek, mengangkut, memindahkan, menyimpan dan mengangkat ke atas kapal,

Menurutnya, perkara itu sudah dimaklumkan kepada Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli,  Dr Xavier Jayakumar untuk diteliti demi kepentingan  penduduk Kuantan.

“Saya tidak menyekat perlombongan cuma saya tidak mahu ia dilaksanakan dengan tidak terkawal dan mengganggu alam sekitar.

"Mesti ada pengurusan yang lestari dari peringkat mengorek sampai kepada proses mengeksport bagi mengelakkan hakisan dan pencemaran sungai, bagaimana pengangkutan, penyimpanan dan mengangkat ke atas kapal," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis Sambutan Aidilfitri anjuran Jabatan Penerangan di Wisma Persekutuan di sini, semalam.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri mencadangkan kerajaan melanjutkan lagi tempoh moratorium terhadap aktiviti perlombongan bauksit di Pahang yang telah pun berakhir 30 Jun lepas.

"Di pihak saya, saya cadangkan sambung moratorium bergantung kepada garis panduan seperti yang dicadangkan,” katanya. #sumber


Demikianlah Artikel Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !

Sekianlah artikel Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2018/07/perlombongan-bauksit-perlu-ada-garis.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Perlombongan Bauksit Perlu Ada Garis Panduan Yang Khusus !"

Catat Ulasan

Loading...