Loading...

Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am

Loading...
Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am
link : Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am

Baca juga


Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am


KUANTAN - Kerajaan Negeri Pahang mengumumkan 30 Julai sebagai hari kelepasan am negeri sempena Hari Keputeraan Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Menteri Besar Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dalam satu kenyataan di sini berkata ketetapan itu dibuat, berdasarkan kuasa yang diberikan di bawah Akta Hari Kelepasan 1951 (Akta 369), Subseksyen 9 (1).

"Pekeliling mengenainya sedang diedarkan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri, dan saya berharap semua pihak akan mengambil maklum dan akur dengan ketetapan ini," katanya.

Sultan Abdullah dimasyhurkan sebagai Sultan Pahang pada 12 Jan lalu, mengambil alih tampuk pemerintahan daripada ayahanda baginda yang gering.

Baginda kemudiannya mengangkat sumpah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-16 di Istana Negara, pada 31 Jan lalu. #sumber


Demikianlah Artikel Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am

Sekianlah artikel Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2019/05/kerajaan-negeri-pahang-umumkan-30-julai.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kerajaan Negeri Pahang Umumkan 30 Julai Hari Kelepasan Am"

Catat Ulasan

Loading...