Loading...

Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !

Loading...
Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !
link : Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !

Baca juga


Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !


KUANTAN - Polis Pahang akan memberi tumpuan kepada 24 lokasi kerap berlaku kemalangan di negeri ini, yang akan diberi tumpuan khusus sepanjang pelaksanaan Op Selamat 2019.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang Supt Kamarulzaman Jusoh berkata kawasan itu masing-masing tiga di Kuantan, Rompin, Maran, Temerloh dan Lipis.

Manakala di Pekan, Jerantut, Bera dan Bentong, polis mengenal pasti dua lokasi kerap berlaku kemalangan, selain satu lokasi di Raub, katanya.

"Kita akan mempertingkatkan rondaan di kawasan yang dikenal pasti ini supaya pengguna jalan raya lebih berhati-hati apabila menyedari kehadiran anggota keselamatan.

"Selain itu, anggota keselamatan juga akan ditempatkan di beberapa lokasi sesuai bagi memastikan kelancaran aliran trafik, terutamanya pada waktu puncak orang ramai dijangka pulang ke kampung," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Kamarulzaman berkata untuk tahun ini, lebih 400 anggota polis trafik akan bertugas, dan berharap kehadiran mereka dapat mengurangkan jumlah kesalahan jalan raya.

Beliau berkata pada Op Selamat tahun lalu, sebanyak 1,045 kemalangan direkodkan dengan 22 daripada ialah kemalangan maut yang melibatkan 23 kematian, selain sembilan parah.

Untuk tempoh yang sama, polis juga mengeluarkan 20,705 saman atas pelbagai kesalahan terutamanya yang melibatkan kesalahan pandu laju, meningkat daripada 19,498 saman yang dikeluarkan pada tahun 2017. #sumber


Demikianlah Artikel Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !

Sekianlah artikel Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2019/05/polis-pahang-berikan-tumpuan-24-lokasi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Polis Pahang Berikan Tumpuan 24 Lokasi Kerap Kemalangan !"

Catat Ulasan

Loading...