Loading...

PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !

Loading...
PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !
link : PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !

Baca juga


PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !

 


KUALA LUMPUR - UMNO dan PAS bersetuju mendaftar Muafakat Nasional secara rasmi dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Muafakat Nasional dalam satu kenyataan memaklumkan, kepemimpinan gabungan itu juga sepakat memberi komitmen untuk terus memperkukuhkan perpaduan dan kerjasama antara parti bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).

"Mesyuarat Jawatankuasa Perunding Muafakat Nasional yang dijadualkan semalam, ditangguhkan seiring arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

"Kepemimpinan Muafakat Nasional bersepakat secara bersama serta memberi komitmen untuk terus memperkukuhkan perpaduan dan kerjasama antara parti sebagai persiapan menghadapi PRU-15.

"Kepemimpinan kedua-dua parti (UMNO dan PAS) bersetuju untuk mendaftarkan Muafakat Nasional secara rasmi dengan ROS," menurut kenyataan itu, hari ini.

Kenyataan tiga perenggan itu dikeluarkan secara bersama oleh Setiausaha Agung I yang juga Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Tan Sri Annuar Musa dan Setiausaha Agung II merangkap Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan.

Bagaimanapun, setakat ini, tidak jelas berkaitan status Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dalam Muafakat Nasional sama ada penyertaannya sudah dimuktamadkan, atau sebaliknya.

Ogos lalu, BERSATU dilaporkan bersetuju untuk menyertai Muafakat Nasional setelah diundang oleh gabungan itu. #sumber



Demikianlah Artikel PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !

Sekianlah artikel PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2020/10/pru-15-umno-pas-setuju-daftar-muafakat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PRU-15: UMNO, PAS Setuju Daftar Muafakat Nasional (MN) Secara Rasmi Dengan RoS !"

Catat Ulasan

Loading...