Loading...

Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian

Loading...
Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian
link : Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian

Baca juga


Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail hampir pasti menjawat Naib Presiden UMNO selepas meraih satu pertiga daripada 189 undian pada pemilihan parti itu, setakat ini.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang itu yang juga Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) mendahului tujuh pesaingnya dengan 63 undian, setakat jam 10.36 malam ini.

Mengekori momentum saingan itu ialah penyandang Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dengan 58 undian, sekali gus meletakkan beliau dalam keadaan selamat bagi mempertahankan jawatan berkenaan.

Saingan diikuti Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Johari Abdul Ghani yang meraih 45 undi.

Penyandang Ahli MKT UMNO yang juga calon tunggal wanita bagi jawatan berkenaan, Datuk Seri Azalina Othman Said pula berada di kedudukan keempat dengan 35 undi.

Pesaing lain, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican pula meraih 26 undi, diikuti Datuk Seri Hasni Mohamad (17 undi) dan Datuk Seri Mahdzir Khalid (11 undi).

Sementara itu, calon kurang dikenali yang juga ahli UMNO Iskandar Puteri, Dr Mohd Yusof Musa gagal meraih sokongan sejak proses pengiraan undi dijalankan mulai jam 3 petang tadi. #sumber



Demikianlah Artikel Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian

Sekianlah artikel Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/03/wan-rosdy-hampir-pasti-menjadi-naib.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Wan Rosdy 'Hampir Pasti' Menjadi Naib Presiden, Raih 1/3 Daripada 189 Undian"

Catat Ulasan

Loading...