Loading...

Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !

Loading...
Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !
link : Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !

Baca juga


Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !

 

KUALA LUMPUR: Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup, Datuk Seri Salahuddin Ayub yang dimasukan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar sejak Jumaat lalu disahkan meninggal dunia pada jam 9.23 malam, Ahad.

Perkara itu disahkan menerusi kenyataan anaknya, Fatihah Salahuddin, menerusi akaun media sosialnya.

Salahuddin, 62, sebelum ini dikejarkan ke wad kecemasan HSB kira-kira jam 10.15 malam Jumaat dan mendapat rawatan setelah mengalami mual dan muntah-muntah, sebelum disahkan mengalami pendarahan otak oleh doktor pakar.

Allahyarham bagaimanapun telah selamat menjalani pembedahan pada pagi Sabtu dan berada dalam keadaan stabil di HSB.

Bagaimanapun Allahyarham ditidurkan dan dipantau rapi di ICU.

Beliau meninggalkan enam cahaya mata hasil perkahwinan dengan isterinya, Datin Seri Fatimah Taha.

Allahyarham dilantik sebagai Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) sejak tahun 2015.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 dan ke-15 lalu, Allahyarham memenangi kerusi Parlimen Pulai dan Ahli Dewan Negeri Johor bagi kawasan Simpang Jeram di Muar.

Sebelum dilantik sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani ketika era pemerintahan Pakatan Harapan (PH) pada tahun 2018. #sumber



Demikianlah Artikel Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !

Sekianlah artikel Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/07/al-fatihah-datuk-seri-salahuddin-ayub.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Al-Fatihah: Datuk Seri Salahuddin Ayub Di Sahkan 'Meninggal Dunia' Malam Ini !"

Catat Ulasan

Loading...