Loading...

Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !

Loading...
Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !
link : Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !

Baca juga


Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !

KOTA BHARU: Kesilapan yang pernah dilakukan oleh Bekas Perdana Tun Dr. Mahathir Mohamad atau Tun M kepada PAS sebelum ini bagaikan terampun selepas tokoh berkenaan tampil buat kali pertama berucap di atas pentas parti itu pada program Munajat Rakyat Kelantan: Pakat Pertahan dan Amanat Pemimpin di Stadium Sultan Muhammad IV, di sini malam tadi.

Naib Presidennya Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, PAS sedia menerima negarawan ulung itu yang dilihat sudah berubah dalam konteks perjuangan.

“Soal sejarah…semua orang ada sejarahnya. Kalau dalam sejarah Islam, semua orang yang masuk Islam sebelum itu mempunyai banyak masalah (dengan Islam) sebagai contoh lawan Nabi.

“Namun selepas pembukaan Kota Mekah, Abu Sufian, Khalid Al-Walid dan Wahsyi telah masuk (memeluk) Islam. Kalau kita tengok, Wahsyi telah membunuh bapa saudara Nabi (Hamzah Abu Mutalib). Jadi bila dia (Tun M) sudah berubah kita terima. Sejarah tu nak buat macam mana,” katanya selepas ditemui pemberita program Munajat Rakyat Kelantan: Ppakat Pertahan dan Amanat Pemimpin di Stadium Sultan Muhammad IV, di sini malam tadi.

Hadir sama Pengerusi PN Tan Sri Muhyiddin Yassin, Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden PAS Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man dan Timbalan Mursyidul Am Datuk Ahmad Yakob.

Timbalan Menteri Besar Kelantan itu memberitahu, beliau berharap sokongan yang berikan kepada Perikatan Nasional (PN) diharap dapat membersihkan kesilapan yang pernah dilakukan oleh tokoh itu sebelum ini.

Media sebelum ini melaporkan Tun M pernah mendakwa PAS kini adalah parti kafir berikutan tindakannya bekerjasama dengan UMNO dan parti bukan Islam demi memperoleh kedudukan. #sumber



Demikianlah Artikel Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !

Sekianlah artikel Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/07/lupakan-sejarah-silam-pas-ampunkan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Lupakan Sejarah Silam, PAS Ampunkan Kesilapan Mantan PM Tun Dr Mahathir !"

Catat Ulasan

Loading...