Loading...

Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !

Loading...
Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian ! - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !
link : Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !

Baca juga


Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !

KUANTAN: Exco Komunikasi dan Multimedia, Belia, Sukan dan Badan-Badan Bukan Kerajaan Negeri Pahang, Fadzli Mohamad Kamal menyangkal  laporan negatif akhbar Sinar Harian yang mendakwa pekebun haram 'musang king' Raub telah menang dalam perbicaraan di mahkamah berhubung tuntutan mereka untuk mendapatkan semakan kehakiman terhadap notis arahan pengosongan tanah yang dikeluarkan Kerajaan Negeri Pahang. 

Menerusi kenyataan di facebook beliau, Fadzli mendakwa laporan berita dalam akhbar terbabut yang bertajuk 'Kemenangan Bermakna Pekebun Musang King', telah menimbulkan salah faham dan kekeliruan dalam masyarakat. 

"Akibatnya, terbit pelbagai persepsi dan naratif hingga ramai netizen beranggapan bahawa pihak pekebun telah menang dalam perbicaraan di mahkamah berhubung tuntutan mereka untuk mendapatkan kebenaran permohonan semakan kehakiman terhadap notis arahan pengosongan tanah yang dikeluarkan Kerajaan Negeri Pahang.

"Padahal, keputusan mahkamah semalam hanyalah berhubung permohonan interlokutori pihak Royal Pahang Durian untuk pembatalan prosiding di atas alasan peguam pemohon (pekebun haram) gagal mengemukakan dokumen untuk mewakili semua pemohon," katanya. 

Menurun ADUN Dong itu lagi hakikatnya, keputusan itu tiada kena-mengena dengan permohonan semakan kehakiman, yang mana tarikhnya belum ditetapkan oleh Mahkamah Tinggi Kuantan.

Kerajaan Negeri Pahang katanya sangat terbuka dalam menerima pandangan semua pihak, namun dalam masa yang sama  mengharapkan laporan berita yang mendapat perhatian umum perlulah berasaskan fakta dan tidak bersifat menimbulkan provokasi serta salah faham.

Kenyataan beliau mendapat berbagai respon  dari kalangan netizen termasuk dikalangan pengamal media sendiri. Rata-rata bersetuju dengan penjelasan yang diberikan walau pun agak terlambat kerana berita tersebut sudah tular dengan meluas di media sosial.

Malah ada yang menggesa tindakan undang-undang diambil terhadap Sinar Harian, kerana telah mencemarkan nama baik Kerajaan Pahang.

Artikel yang disiarkan juga telah menyebabkan ramai pihak yang menghentam Kerajaan Negeri Pahang. 

Apa pun, PDO akan cuba mendapatkan  penjelasan lanjut daripada pihak Sinar Harian atas kontroversi ini. #PDO



Demikianlah Artikel Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !

Sekianlah artikel Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian ! dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/07/pekebun-haram-menang-exco-pahang.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pekebun Haram 'Menang' Exco Pahang Sangkal Laporan Negatif Sinar Harian !"

Catat Ulasan

Loading...