Loading...

Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional

Loading...
Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional - Hallo sahabat MALAYSIA ON THE HOME INFORMATION, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel budaya, Artikel ekonomi, Artikel information, Artikel jawatan kosong, Artikel perniagaan, Artikel politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional
link : Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional

Baca juga


Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional


KUALA LUMPUR: Pentas malam kemuncak Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-35 di Panggung Sari, Istana Budaya bakal menjadi saksi kepada pengiktirafan terhadap lagu irama tradisional, Jumaat ini.

Penggiat seni yang juga pejuang lagu rakyat, Roslan Madun menyifatkan pemilihan lagu istimewa untuk didendangkan di pentas berprestij sebagai satu kemenangan atas perjuangan sejak sekian lama.

"Perjuangan saya terhadap lagu rakyat sudah lama dan anggap tawaran mengadakan persembahan di pentas ABPBH 35 adalah kemuncak terhadap usaha saya.

Saya sedar, ada yang tahu dan ada juga yang tidak tahu mengenai lagu rakyat. Justeru, pentas ABPBH 35 akan menjadi ruang untuk mengenali lagu rakyat dengan lebih dekat.

"Lagipun, lagu rakyat hanya dipersembahkan pada acara kecil seperti majlis sastera sahaja.

"Apabila penganjur, BH membawa lagu berirama tradisional ke pentas ABPBH. Ia juga satu rahmat kerana membawa satu anjakan baharu kepada audiens.

"Selain itu, tawaran ini kejutan manis dan membahagiakan buat saya," katanya kepada BH Online.

Mengulas mengenai persediaan, Roslan yang pernah memenangi tempat kedua pertandingan lagu rakyat di Ryazan, Russia, dua tahun lalu, Roslan memaklumkan, selain persiapan mental, dia juga perlu bersedia dari segi fizikal termasuk stamina.

"Saya sudah banyak kali menyanyikan lagu ini, cuma kali ini mungkin situasi berbeza dari segi suasana dan susunan muzik.

"Saya juga kena menjaga kesihatan supaya persembahan berjalan lancar," ungkap Roslan. #sumber





Demikianlah Artikel Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional

Sekianlah artikel Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional dengan alamat link https://malaysiaonthehome.blogspot.com/2023/07/roslan-pentas-abpbh-35-menjadi-saksi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Roslan: Pentas 'ABPBH 35' Menjadi Saksi Pengikhtirafan Lagu Berirama Tradisional"

Catat Ulasan

Loading...